یکی از رویکردهای مهم در پروژه، استفاده حداکثری از دیدگاههای متخصصان حوزههای مختلف فناوریهای تحول دیجیتال میباشد. در همین راستا در تاریخ نوزدهم تیر ماه جلسهای با جناب آقای دکتر نحوی، عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر و سرپرست آزمایشگاه واقعیت مجازی این دانشگاه برگزار گردید.
ایشان ضمن ارائه توضیحاتی در مورد تاریخچه و انواع فناوریهای زیرساختی واقعیت مجازی و افزوده اظهار داشتند: «طی سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ واقعیت مجازی و افزوده رشد خیلی زیادی داشتند. این رشد به دلیل گسترش عرضه سختافزارهای لازم و به تبع آن رشد کاربردها میباشد. با تولید سختافزارها در مقیاس بالا، قیمتها به شدت کاهش یافته است. همچنین با توجه به سنسورهای به کار رفته در گوشیهای موبایل در عصر حاضر این دستگاهها به ابزارهای کلیدی برای AR/VR تبدیل شدهاند. با تغییرات رخ داده در نرخ ارز، ایجاد سیستمها وکاربردهای AR/VR در ایران دارای مزیت بیشتری شده است، زیرا توسعه سیستم در داخل کشور به جای خرید سیستمهای آماده صرفه اقتصادی بیشتری ایجاد میکند.»
دکتر نحوی همچنین در خصوص پروژههای شبیه ساز رانندگی توضیحاتی ارائه نمودند که در ادامه ارائه شده است: سفارشات شبیهساز رانندگی امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. همچنین در حوزه تصادفات رانندگی با توجه به حساسیت موضوع، استفاده از شبیهساز در کاهش این آمار نقش بهسزایی دارد. رانندگان شرکت واحد قبل از دریافت مجوز رانندگی در شهر باید لایسنس شبیهسازها را دریافت کنند. این کار باعث کاهش ۶۷ درصدی آمار تصادفات منجر به مرگ در تهران شد. به زودی قرار است این قانون برای رانندگان متقاضی پایه 3 نیز اجباری شود. از کل قیمت شبیهساز تنها ده درصد شامل لوازم مذکور است اما ۹۰ درصد هزینه نرمافزار و برنامه آموزشی است. به همین دلیل مزیت رقابتی بسیار بالایی در این حوزه دارند. به علاوه هزینه تأمین و نگهداری زمانی که یک مهندس ایرانی برای تعمیر آن برود نسبت به زمانی که یک مهندس خارجی برای بازبینی بیاید، به طور قابل ملاحظهای کمتر است. در انتها ایشان چالشهای موجود استفاده از AR/VR در رانندگی را کمبود بودجه و منابع انسانی تخصیص یافته و ملاحظات قانونی عنوان نمودند.